Сертификатот „Фер со потрошувачот“, со крајот на јули ќе го добијат 46 компании во Македонија. Денеска тој беше промовиран пред прилепските компании и невладини организации. Тој ќе претставува гаранција за квалитетот на производите и услугите што компаниите им ги нудат на македонските потрошувачи.
Сертификатот „Фер со потрошувачот“ ќе го издаваат 11-ет граѓански организации во Македонија, меѓу кои и АГТИС-Прилеп , обучени да може да проверат дали производителите ги исполнуваат критериумите ,истакна Александар Николов, од асоцијацијата „Зенит“
Кога потрошувачите ќе видат знак „Фер со потрошувачот“ во просториите или на производите и услугите на некоја компанија, може да бидат сигурни дека таа компанија ќе се грижи да ги заштити нивните права и доколку настане проблем при користење на производот или услугата, ќе има постапка за спогодбено решавање. Сертифицираните компании добиваат и бесплатен план за подобрување на односот спрема потрошувачите .Сертификатот „Фер со потрошувачот“, ќе се добие со имплементирани политики кон потрошувачот и постигнати критериуми за квалитет (фер трговска практика) врз основа на Повелбата за заштита на потрошувачите и Кодексот за фер-однос кон потрошувачите. – вели Николов.
Тој нагласи дека главните области каде најчесто има поплаки од потрошувачие се: информирање на потрошувачите за производите и услугите, дали се фер договорите што ги склучуваат потрошувачите со производителите, регулирање на гаранцијата, сервисирањето и техничката поддршка и едукацијата на потрошувачите.
„Најголемиот број поплаки до Организацијата на потрошувачите на Македонија се однесуваат на гаранцијата на производот и сервисните услуги, проблем е заведувачкото рекламирање на компаниите кои создаваат погрешна слика за производот и услугите како и не исполнетите ветувања на туристичките агенции„ – објаснува Николов
Ваков сертификат веќе успешно функционира во Словенија и во Хрватска, вели Мартина Билјаноска од невладината „Агтис“ која е сертифицирана за спроведување на проектот во пелагонискиот регион.
Според Ирена Јакимоска, косопоственик на прилепската компанија „Комфи Ангел“ и Претседател на Регионалната стопанска комора во Прилеп, прилепските компании постепено ќе ги сфатат придобивките од проектот.
– Нашиот став како компанија е дека единствен шеф во компанијата е потрошувачот и само среќен потрошувач е добар потрошувач. Од тие причини сакавме да бидеме дел од самото сертифицирање и да потврдиме дека визијата на нашето работење е да го опслужиме купувачот соодветно на однапред договорените норми по основ на квалитет и квантитет и другите спецификации за достава на услугите и стоката.Компанијата „Комфи Ангел“ несебично го прифаќа проектот и сертификувањето. ас очекувам дека на почетокот бројот нема да биде масовен но кога ќе се пренесе искуството од самото сертифицирање и искуството од тој програм мислам дека и сите други компании би го следел примерот – рече Јакимоска.
Кампањата „Фер со потрошувачот“се спроведува во сите региони и е финасики подржан од ЕУ.има за цел едукациј ана потрошувачите и компаниите за значењето на сертификатот „Фер со потрошувачот“ заснован на стандардот ISO 26000.